17 Ocak 2016 Pazar

Ekşi Mayalı Haşhaşlı Çörekler


Ekşi mayalı hamur yapma işini öğrenip geliştirdikten sonra bu hamurla çok güzel lezzetler yapmak mümkün. Haşhaşlı çörek de bunlardan birisi.
Ekşi maya yapılışı için buraya, ekşi hamuru aşamalarıyla ayrıntılı olarak hazırlama teknikleri öğrenmek için buraya tıklayınız.
Normal ekşi mayalı ekmeklik hamur ile haşhaşlı çörek yapacağız. Yani hamurun içerisinde ekşi maya, un (ben taş değirmen tam buğday unu kullanıyorum), su (ben peynir altı ve ya yoğurt altı suyu kullanıyorum) gerekiyor. 
Hamurumuzu ekşi mayalı ekmek yapılışı yazısında anlatıldığı gibi soğuk fermantasyon ile 24 saat ile 48 saat arası mayalıyoruz. Buraya kadar olan aşamalar ekmek yapım aşamaları ile aynı.

Haşhaşlı çörek içi malzemeleri


Haşhaş ve tahini rafine edilmemiş ve taş değirmende çekilmiş olarak alıyorum.

Haşhaşlı çörek yapılışı

Tüm iç harcını derin bir kasede karıp akışkan, hamura sürülebilen kıvamda bir harç hazırlıyoruz.
Hamurdan iki avuç kadar bir parça kopartıp, yağlı kağıdı unlayarak üzerinde çok ince olmayacak şekilde bazlamadan biraz ince açıyoruz. Açılan hamura haşhaşlı içten bir iki kaşık kadar koyup kaşığın arkasıyla hamurun her yerine harcı yayıyoruz. Hamuru tam ortadan kesip, her iki parçayı da ayrı ayrı rulolar halinde yuvarlıyoruz.



Yuvarladığımız ruloları yaklaşık10 cm lik parçalara kesiyoruz. Her parçayı elimizle yağlı kağıt üzerinde yuvarlayarak inceltebildiğimiz kadar inceltiyoruz.

İnce şeritler haline getirdiğimiz hamurları spiral şeklinde dolayıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye aralarında boşluk bırakmadan yan yana diziyoruz.Tepsiye dizilen haşhaşlı çöreklerin üzerine bir kaseye aldığımız ev yoğurdundan fırçayla sürüp, üzerine çörek otu ya da kabuklu doğal susam serpiyoruz. 


Hazır olan haşhaşlı çörekleri tepsi mayası gelene kadar takriben 2 saat oda ısısında bekletiyoruz. Tepsi mayası gelince önceden ısıtılmış 200 derecede üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Bizim evin en popüler hamur işi haşhaşlı çörek. Çocukların bayıldığı bu lezzetli mink çörekler bir kaç gün içerisinde tükeniyor. Şimdiden yenisini yapmak için hamur yoğurdum bile.
Afiyet olsun.

Online  sipariş vermek için sitemizi ziyaret edebilirsiniz. https://www.fermentemutfagim.com/

Ben uğraşamam "benim için sen yap" derseniz. Bana mail atarak;
ferdadurusu@gmail.com
ya da,
https://www.facebook.com/fermentemutfagim// sayfamızdan mesaj yoluyla ulaşabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder