4 Ocak 2016 Pazartesi

Evde Pizza Yapılışı( Ekşi mayalı ve karnıbahar pizzası bir arada)


Aslında bu tarifin başlığı şöyle olmalıydı "ekşi mayalı hamur ile evde yapılan malzemelerle ev pizzası ve evde yapılan malzemelerle karnı bahar pizzası" 

Aynı malzemelerle hem ekşi mayalı hamurdan hem de karnı bahardan pizza yaptım. İkisini birlikte yaptım o yüzden tariflerini de birlikte vereceğim.

Pizzaların üst malzemeleri olan sucuk, mozzarella ve zeytin de kendi yaptığım ürünlerdi. Bu pizza tam bir ev pizzası oldu.



Pizza alt Tabanı (ekşi mayalı hamur ile)

Ekşi mayalı hamur yapılışı için buraya, ekşi maya yapılışı için buraya tıklayınız. Mayalanma süresini 12 saat ile 48 saat arasında kendiniz belirleyiniz. Hamur hiç ekşi olmasın derseniz, 12 saat soğuk fermantasyon yeterli, süre uzadıkça hamurdaki ekşilik oranı hissedilir. 
Ekşi mayalı hamuru fırın tepsisinin  boyutuna uygun yuvarlak olarak açtım. Önceden 200 derede ısınmış fırında pişirdim.Tepsiye yağlı kağıt sermek ve üzerine hamuru koymadan biraz un serpmek işinizi kolaylaştırır.


Pizza alt tabanı (karnıbahardan alt taban)

Karnıbaharı rondodan geçirmenize falan gerek yok. Tek yapmanız gereken biraz suyla iyice yumuşacık olana kadar haşlamak. Haşlanmış karnıbahar ezilecek kadar yumuşak olması gerekiyor. Bir süzgece alıp soğuttuğum karnıbaharı temiz bir mutfak bezine alıp suyunu güzelce sıktım. Bezi açıp karnıbahara biraz tuz ekip karıştırdım,  yine sıktım. Sıkma işlemine karnıbaharda su kalmayıncaya kadar devam ettim. Böyle karnıbaharlar iyici skışıp hamur kıvamı aldılar. Bir tabağa aldığım ezilmiş ve sıkılmış karnıbahara bir yumurta, biraz kararbiber ekleyip yoğurdum. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye hamuru yuvarlak olarak elimle düzelterek serdim. Önceden 200 derede ısınmış fırında pişirdim. 
karnıbahar pizzası

Pizzanın sosu

Pizzaların sosu için mevsim kış olduğundan domates salçası kullandım. Yazın rende domatesten kendiniz sos hazırlayıp pişirerek kullanabilirsiniz. Salçaya biraz su ve zeytinyağı ilave ettim. Dağ kekiği de eklediğim karışımı karıştırarak akışkan bir sos elde ettim.
ekşi mayalı taban


Pizza üst malzemeleri

Pizzanın üstü için kendi yaptığım sucuklardan yeteri kadar doğradım. Evde sucuk yapılışı için buraya tıklayınız. Kendi yaptığım zeytinlerin çekirdeklerini, çekirdek çıkartma aletiyle çıkartıp, zeytinleri doğradım. Evde zeytin kurma tarifi için buraya tıklayın. Daha önce şirden maya ile yapıp buzlukta muhafaza ettiğim mozzarella peynirlerini incecik dilimledim. İki pizza için 3 top mozzarella peyniri kullandım. Mozzarella yapılışını henüz blogda paylaşmadım. Blogda paylaşınca onun linkini de buraya ekleyeceğim. Biraz da kuru domates doğrayıp tüm malzemeyi hazırladım. Üst malzemesi için istediğiniz sağlıklı malzemeyi mevsimine göre kullanabilirsiniz. Yaz aylarındaysanız yeşil ve kırmızı biber ve domates de çok yakışıyor pizzaya.

Fırından çıkarttığım  pizza alt tabanlarının üzerine önce domates sosundan bolca sürdüm. Sosun üzerine mozzarella dilimlerini dizdim. Üzerine sucuk ve zeytinleri yerleştirdikten sonra yumuşatılmış domates kurularını serpiştirip pizzayı tekrar fırına verdim. Bu sefer pizzayı fırında çok kısa bıraktım. İhtiyacımız olan sadece mozzerellanın eriyip, sucuğun pişmesi çünkü. 
Sonuç mükemmel oldu. Her iki pizza da çocuklar tarafından afiyetle yendi. Ben ne mi yedim. Yoğurtlu ıspanak yemeği :)
Afiyet olsun.

Online sipariş vermek için sitemizi ziyaret edebilirsiniz. https://www.fermentemutfagim.com/

karnıbahar pizzası

karnıbahar pizzası
https://www.facebook.com/fermentemutfagim/ 



2 yorum: