4 Şubat 2016 Perşembe

Doğal Sabunlardan Faydalanmak İçin Banyoda Kimyasal Kullanmayın


Blogda yayınladığım sabun tarifleri üzerine bu işe ilgisi olan bazı üyelerimiz evde sabun yapmaya başladı, sabun yapmaya merakı ve vakti olmayan bazı üyelerimiz de bana sabun siparişi vermeyi tercih etti. Bu yazı her iki kesimi de ilgilendiren bir yazı olacak. Bir süredir yazmayı düşündüğüm ama fırsat bulamadığım için ertelediğim bu yazı sanırım pek çok kişinin işine yarayacak.
Doğal bitkisel yağlardan sabun yaptık, kuruttuk ve kullanmaya başlıyoruz. Saçımızda, cildimizde fark yaratsın işe yarasın istiyoruz. Peki nasıl kullanmamız gerekiyor doğal sabunlarımızı?
Öncelikle banyomuzu kimyasallardan arındırmak gerekiyor. "Banyoda kimyasal mı olur" demeyin evet hem de bir sürü var. 
Şampuan, saç kremi, duş jeli, duştan çıkınca kullandığımız koltuk altı rolonu benim önceden kullandıklarım ve çöpe attıklarım. Hepsi kimyasal. Ayrıca cildimize sürdüğümüz kozmetik kremler. Doğal sabunla duş alıp, ardından şampuan, saç kremi, duş jeli kullanarak sakın bir değişim ve fayda beklemeyin çünkü olmaz.
"Şampuan, saç kremi kullanmazsam benim saçlarım açılmaz ki, tarak bile girmez saçıma" dediğinizi duyar gibiyim. Sabırlı olun ve okumaya devam edin, size sunacağım çözümle onların hiçbirisine ihtiyacınız kalmayacak inanın.

Peki nasıl duş alacağız, bu kimyasalların yerine ne kullanacağız?

Uzun süredir bizim evin banyosuna yukarıda saydığım bol köpüklü ve bol parfümlü banyo kimyasalları girmiyor. Önceleri ev halkı benim bu devrim niteliğinde yaptığım  yeniliğe karşı çıktı ve yukarıda yazdığım serzenişleri bizzat onlar söyledi. Ama dediklerimi deneyince hepsinin yelkenleri suya indi çünkü sonuçtan memnun kaldılar. (Parfüm kısmı hariç, doğruya doğru)
Doğal yağlardan yapılmış olan doğal sabunumuz, bizim için şampuan ve duş jeli yerine geçti. Hepsinin yaptığı işi sabun tek başına hiçbir kimyasal güce ihtiyaç duymadan yapıyor. Peki sonra, saç kremi olmadan saçlarımız nasıl yumuşak ve ipeksi olacak? Cevap çok basit, sirke ile. Sakın gülmeye başlamayın ve yazıyı okumaya devam edin.

Kendi yaptığım sirkeleri banyoda da bir süredir kullanmaya başladım. Buna ihtiyaç duyma sebeplerimden bir tanesi yukarıda bahsettiğim gibi saç kremi yerine geçecek bir ürün arayışım ki müthiş etkili bir ürün bu alanda. İkinci sebep ise duştan çıkarken tam bir arınma ile duşu tamamlama isteği. Banyo yaptığımız şebeke suyundaki mikropları, bakteri  ve ağır metalleri sanırım hepiniz tahmin edersiniz. Hele ki İstanbul'un musluk suyunun masum olduğunu kimse iddia edemez. Duşu bitirirken bir tas suya eklediğimiz .ölçü olarak. yarım kahve fincanı elma sirkesi, işte bu iki görevi üstleniyor.Hem saçlarımızın yumuşak, taranabilir ve ipeksi olmasını sağlıyor, hem de son durulama suyunda bize tam temizlenme imkanı sunacak. Tıpkı sebze ve meyveleri kimyasal tarım ilaçlarından arınmaları için sirkeli suda bekletip yediğimiz gibi kendimizi de sirkeli suyla duruluyoruz. Durulama suyu için sirke ölçüsü verdim ama banyoda elimizde kahve fincanıyla tabii ki sirkeyi  ölçmüyoruz. Aşağı yukarı yarım kahve fincanı kadar sirkeyi, yıkanma ısısındaki suya ilave edip başımızdan başlayıp yavaşça tüm vücudumuza döküp duştan çıkıyoruz. Hepsi bu kadar. Zaten sirkeli suyu dökerken hissedeceğiniz şey yumuşacık bir dokunuş hissi. "Peki sirke kokar mıyım?" derseniz, cevabım kesinlikle hayır.
Hangi sirke derseniz, mutlaka ev sirkesi. Market sirkelerini aklınızdan bile geçirmeyin. Evde sirke yapmak tarifim için başlığa tıklayın.
Banyodan çıkınca koltuk altımıza içeriğinde insan sağlığı için son derece sakıncalı ve kanserojen olan alüminyum olan koltuk altı rolonu kullanmıyoruz. "Ne yapalım ter mi kokalım" demeyin çünkü asla ter kokmuyoruz. Koltuk altımız için kendi yaptığım doğal yağlar ve karbonat ve probiyotik içerikli rolonu kullanıyoruz. Doğal bitkisel ev yapımı probiyotik rolon yazımda konu ile ilgili tüm ayrıntılar ve tarif mevcut. Tıklayıp okuyun.


Ön yargılarımdan arınarak ve araştırarak bu bilgilere ulaştım. Bazılarını da kendi deneyimlerimle edindim. Hayatımızın her alanında yer alan kimyasalları  temizleyip, onların yerine sağlık ve şifayı koymayı hedefledim, bence şimdiden işe yaramaya başladı bile.
Şifa ile kalın.

Online sipariş vermek için sitemizi ziyaret edebilirsiniz. https://www.fermentemutfagim.com/

Evde Doğal sabun yapılışı
Kefir sabunu 
Zeytinyağlı ve kakao yağlı sabunlar
Shea yağlı doğal sabun
Hindistan cevizi yağlı sabun
Elma sirkesi tarifi
Doğal yağlardan el, yüz ve vücut kremi
yazılar için başlıklara tıklayınız.



9 yorum:

  1. Ben karbonatı diş ve yüz temizliğinde de kullanıyorum. Bir de sabahları silme bir çay kaşığı karbonatı bir su bardağı suda eritip üstüne de limon sıkarak içiyorum. Vücudumdaki bütün asidik kaşıntılar geçiyor. Sağlıklı bir yaşam için öneririm. Sağlıcakla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kullanım alanı geniş, diş macunu yaptım karbonat ve Hindistan cevizi yağından uzun süredir kullanıyorum fakat tarifi yazıp yayınlamaya fırsat bulamadım henüz :)

      Sil
  2. Merhaba,
    Bir süredir ilgiyle takip ediyorum sizi.
    Doğal deterjan ve sabunlardan sipariş vermek için bana bilgi verirseniz sevinirim.
    Ellerinize emeklerinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Çok teşekkür ederim. ferdadurusu@gmail.com adresine mail atabilirsiniz. sizin mail adresinizi göremedim ben.

      Sil
  3. Merhabalar, dediğiniz gibi sirke kullanmak işe yarıyor ama yine de sabunların saçta bıraktığı yağlı his geçmedi. Belki de saçlarım uzun olduğu için öyle oldu bilmiyorum ama sabunlar yeteri kadar temizlemiyormuş gibi geldi. En azından görünüm olarak banyodan çıkıp saçlarımı kuruttuğumda saçlarım yağlı gözüküyordu. Sirke miktarını mı arttırmak gerekir?

    YanıtlaSil
  4. Ferda hanim face adresiniz varmi iletisim icin

    YanıtlaSil
  5. Saç kremi için tarifiniz varmi☺

    YanıtlaSil
  6. Sirke saçımı yumuşatmadı malesef. O nedenle saç kremi için tarifiniz varmı diye sordum☺

    YanıtlaSil
  7. Küçük kızım için saç kremi tarifini Ben de çok isterim

    YanıtlaSil